Anda mempunyai akaun blogger?

Sunday, August 1, 2010

MANDI DI LATA / AIR TERJUN BELUKAR BUKIT

Selepas ke Hutan Lipur Sekayu kami bergerak pula ke Air Terjun Belukar Bukit. Dari Hutan Lipur Sekayu hanya 6 km sahaja untuk ke sini. Kawasan perkelahan belukar bukit terletak 20km di selatan kuala berang.


Kawasan ini berbeza dengan keadaan di Hutan Lipur Sekayu, di mana jika di Hutan Lipur Sekayu sesak dengan ramai orang berbanding di sini tidak ramai kiranya privasi sedikit kerana semasa kami singgah di sini hanya terdapat tiga buah keluarga termasuk kami. Kiranya jika nak berkelah dengan tenang tanpa diganggu bolehlah memilih tempat ini.


untuk ke Lata Belukar Bukit, pengunjung perlu jalan terus


keindahan Lata/Air Terjun Belukar Bukit


Sebenarnya Lata belukar bukit adalah kawasan yang baru dimajukan dan popular di kalangan penduduk tempatan. Belukar bukit merupakan tempat perkelahan dan perkhemahan yang menarik. Alam semulajadi serta ketenangan dan kesejukan air menjadi tarikan utama ke kawasan ini.


suasana air terjun belukar


pengunjung sedang berendam dan makan di dalam air terjun belukar...


Kawasan ini kaya dengan flora dan fauna yang semulajadi dan kawasannya juga jauh dari bunyi bising. Pengunjung yang ke sini pasti akan merasa amat tenang dan damai. Tambahan pula bila berendam dengan airnya yang sejuk dan bersih.


pemandangan indah Air Terjun yang mendamaikan kepada sesiapa yang berkunjung ke sini


airnya yang sejuk.....mesti seronok mandi..... kena datang lagi ke sini...




0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails