Anda mempunyai akaun blogger?

Thursday, August 19, 2010

MENIKMATI PEMANDANGAN INDAH MASJID TERAPUNG DARI TAMAN AWAM LAGUN KUALA IBAI

Taman Awam Lagun Kuala Ibai yang terletak berhampiran dengan Masjid Tengku Tengah Zaharah (Masjid Terapung). Kami sekeluarga singgah ke sini semasa ke masjid ini untuk melihat masjid terapung dari taman ini. Semasa kami mula-mula masuk ke taman ini melalui pintu gerbang yang tersergam indah, kelihatan tasik yang tenang yang berlatarkan masjid dan bukit. Semakin kami menyusuri jalan masuk ke dalam taman ini, kami dapat melihat beberapa sampan nelayan yang terdampar di tepi muara sungai di taman ini.



pintu gerbang ke Taman Awam Lagun Kuala Ibai


pemandangan yang indah berlatarkan muara sungai dan sampan nelayan


unik sekali binaan tembok pejalan kaki ini


Pemandangannya yang amat indah sekali dan menarik pengunjung ke sini. Pada pandangan saya, sampan tersebut adalah milik penduduk Kuala Ibai.Di kawasan ini, banyak dibina wakaf-wakaf yang berbentuk kubah yang bertujuan untuk pengunjung beristirehat selepas solat atau beribadah di Masjid Tengku Tengah Zaharah di sini. Selain daripada itu, taman ini membolehkan pengunjung menikmati pemandangan Masjid Tengku Tengah Zaharah yang terapung di dalam tasik berhampirannya.


taman permainan dan wakaf yang dibina di sini


Kawasan ini terdapat juga taman permainan yang dibina untuk menghilangkan kebosanan kanak-kanak semasa ahli keluarga yang lain menikmati pemandangan indah masjid terapung dari sini.


tempat untuk melihat pemandangan masjid terapung di taman ini


pemandangan indah masjid terapung dari taman ini



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails