Anda mempunyai akaun blogger?

Tuesday, August 10, 2010

LAUK BERHIDANG DI RESTORAN MAT BINJAI, KUALA TERENGGANU

Mungkin ada pembaca di luar ingin mencari makanan dari masakan tradisional melayu negeri Terengganu. Jadi artikel kali ini saya akan berkongsi dengan pembaca di luar tentang sebuah restoran yang popular di sini. Restoran yang di maksudkan ialah Restoran Mat Binjai yang berada di tengah bandar Kuala Terengganu dan terletak di Jalan Sultan Sulaiman. Restoran ini menyediakan masakan tradisional melayu negeri Terengganu seperti masakan ikan baung, sayur lemak campur, ayam kampung dan lain-lain.

Restoran Mat Binjai yang sentiasa ramai pengunjungnya


lokasi Restoran Mat Binjai di dalam peta


Keistimewaan restoran ini ialah pemiliknya menyediakan semua lauk pauk kepada pengunjungnya dengan cara berhidang. Selain daripada itu lauk yang tidak akan terkecuali yang dihidangkan bersama-sama lauk pauk yang lain ialah telur penyu. Kepada pengunjung di luar yang ingin merasai keenakan telur penyu bolehlah singgah di sini jika sukar untuk mendapatkan telur tersebut.


lauk-pauk yang disediakan secara berhidang, telur penyu adalah hidangan wajib


Harga makanan di restoran ini adalah berpatutan dan harga adalah berdasarkan jenis lauk yang anda telah makan atau sentuh walaupun tidak dihabiskan.


1 comments:

Unknown said...

sedapnya.. must try ni..

jom singgah blog saya norhidayahrusslan.blogspot.com

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails