Anda mempunyai akaun blogger?

Sunday, August 15, 2010

PELBAGAI AKTIVITI DI PANTAI BATU BUROK, KUALA TERENGGANU

Pantai Batu Burok adalah pantai yang popular dan terletak 1 kilometer dari bandar Kuala Terengganu. Pantai ini adalah berhampiran dengan Hospital Sultanah Nur Zahirah dan berhadapan dengan Hotel Primula. Selain daripada Hotel Primula yang bertaraf 4 bintang, terdapat juga Batu Burok Beach Resort yang bersebelahan dengan pantai ini yang menyediakan penginapan yang berpatutan harganya.


bergambar di samping papan tanda dan pemandangan bangunan berhampiran pantai


Pantai ini amat unik sekali kerana pada setiap petang pelbagai aktiviti yang boleh anda lakukan. Antaranya ramai pengunjung ke sini untuk menikmati udara pantai dan meluangkan masa bersama-sama keluarga. Selain daripada itu juga, anda boleh cuba bermain layang-layang kerana ianya mudah ditemui di sini dan dijual oleh peniaga layang-layan di sekitar Pantai Batu Burok. Mungkin juga anda akan lihat ada pengunjung yang bersiar-siar dengan menaiki kuda di tepi pantai. Jika anda bernasib baik, mungkin terdapat juga aktiviti seperti pertunjukan pencak silat, pertandingan sepak raga, permainan gasing dan lain-lain kebudayaan Melayu yang akan diadakan di sini.


penjual layang-layang di tepi pantai ini


pengunjung yang leka bermain layang-layang


pemandangan aktiviti pengunjung di pesisir pantai...


pengunjung bersiar-siar di pesisir pantai dengan menaiki kuda


Jika selain daripada bulan puasa dan anda ingin menikmati makanan pada siang hari, deretan kedai di hadapan pantai menyediakan pelbagai makanan. Bagi tidak menghampakan kanak-kanak, di Pantai Batu Burok turut menyediakan tempat permainan. Selain daripada itu, di kawasan pantai ini turut menyediakan surau kepada pengunjung untuk solat.


Tidak rugi anda ke sini walaupun pantainya tidak sesuai untuk mandi manda. Oleh itu, jika anda ke Kuala Terengganu jangan lupa singgah ke Pantai Batu Burok.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails