Anda mempunyai akaun blogger?

Thursday, September 30, 2010

MENIKMATI KEHIJAUAN POHON BAKAU DI TAMAN REKREASI RHU MADU MERCHANG


Taman Rekreasi Rhu Madu Merchang terletak di dalam daerah Marang iaitu berada di laluan utama Kuala Terengganu – Kuantan dan berhadapan dengan Hutan Lipur Jambu Bongkok. Taman ini adalah kawasan yang dijadikan tempat persinggahan para pengunjung yang melalui kawasan ini. Di kawasan ini terdapat tempat duduk yang boleh kita beristirehat untuk melepaskan kepenatan sepanjang perjalanan di dalam kenderaan. Kami sekeluarga kebiasaannya akan singgah ke sini jika dalam perjalanan dari Kuantan ke Kuala Terengganu atau dari Kuala Terengganu ke Kuantan. Taman ini sering menjadi tumpuan orang ramai kerana kawasannya adalah berada di tepi jalan utama.



Taman rekreasi ini terletak di tepi jalan utama Kuantan-Kuala Terengganu


kerusinya yang unik


Di mana sebelah taman ini, terdapat kawasan paya yang dipenuhi paya dan pokok-pokok renek yang lain. Sesiapa yang berada di sini pasti akan tenang dengan pemandangan pohon-pohon bakau dan pokok-pokok renek di sekitar kawasan ini.


kehijauan pokok-pokok di sini yang menenangkan sesiapapun yang berada di sini


Selain itu, kawasan ini turut dilengkapi dengan kemudahan seperti tandas, kedai makan, surau dan wakaf untuk berehat. Kebersihan di kawasan ini turut dijaga dengan baik oleh Majlis Daerah Marang. Pasti tidak rugi anda ke sini, malah berbaloi-baloi lagi...dan pasti tidak jemu untuk singgah ke sini lagi kerana sesungguhnya Terengganu di hatiku..



kawasannya yang bersih


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails