Anda mempunyai akaun blogger?

Sunday, August 29, 2010

MENIKMATI PEMANDANGAN YANG INDAH DI WATERFRONT BALIK BUKIT

Kali ini saya ingin berkongsi dengan pengunjung blog tentang pemandangan cantik di Waterfront Balik Bukit, Kuala Terengganu. Kebiasaannya pengunjung suka datang ke sini untuk menikmati makanan di gerai makanan yang terletak berhampiran dengan tepi muara sungai Terengganu serta menikmati sinaran cahaya lampu di sekitar kawasan ini. Sebenarnya tempat ini akan lebih hidup atau perkataan lain ialah meriah pada waktu malamnya berbanding dengan waktu siang.


Kami sekeluarga sempat singgah ke sini semasa perjalanan balik ke Kuantan pada cuti hujung minggu bulan yang lepas. Kami sekeluarga sudah biasa berulang alik dari Kuantan ke Kuala Terengganu kerana suami bekerja di sana dan tiap-tiap minggu akan pulang ke rumah di Kuantan untuk bercuti. Dan ini menjadikan kami mempunyai banyak masa untuk melawat ke semua tempat yang belum pernah kami singgah.


Semasa kami singgah pada awal pagi di Waterfront Balik Bukit ini, tidak banyak aktiviti yang dapat dilihat. Dari sini, saya dapat melihat jambatan Sultan Mahmud dan juga masjid kristal yang terletak di Pulau Wan Man. Malah lebih indah jika berada di sini pada waktu malam dengan menikmati sinaran cahaya lampu dari kedua-dua tempat tersebut.


kelihatan jambatan Sultan Mahmud dan Masjid Kristal


kelihatan kapal-kapal sedang berlabuh...masih awal pagi...


wakaf yang dibina untuk pengunjung berehat sambil menikmati keindahan di sini


pemandangan yang indah...kelihatan jambatan Sultan Mahmud dari sini



Kawasan ini juga berdekatan dengan Hotel Felda Residence yang baru dibina dan turut mempunyai pelbagai kemudahan. Kemudahan yang terdapat di sini antaranya taman permainan kanak-kanak, tandas , wakaf untuk beristirehat dan tempat makan. Selain daripada itu, landskap di sini turut dibina dengan cantik sekali serta kawasannya luas sekali. Maka kawasan ini amat bersesuaian untuk membuat pelbagai aktiviti kepada pengunjung bersama keluarga masing-masing di samping menjamu selera di gerai-gerai yang dibuka di sini.


kanak-kanak sedang bermain di taman permainan berlatarkan pemandangan indah dari sini


kelihatan Hotel Felda Residence dari sini


amat bertuah pengunjung yang menginap di Hotel Felda Residence dapat menikmati pemandangan di muara Sungai Terengganu



1 comments:

Fighter said...

Tempat yg sy selalu pergi n lepak sensorang n dgn2 Kwn smentare tunggu wktu trening ..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails