Anda mempunyai akaun blogger?

Thursday, July 8, 2010

BERJALAN-JALAN DI TAMAN REKREASI DAN MINI ZOO- KEMAMAN

Aktiviti ini rasanya dah hampir sebulan telah berlaku dan masa tu semua satu keluarga ke sana. Masa tu waktu cuti sekolah, jadi bukan kami sahaja yang ke sana tetapi ramai juga pengunjung lain ke Zoo Kemaman ini. Anak-anak pun dah besar bolehlah kenal binatang-binatang di dunia ini selain daripada yang mereka tengok seperti kucing, lalat, semut dan lain-lain. Biasalah antara orang dewasa dan kanak-kanak, kanak-kanaklah yang paling suka kalau bab berjalan-jalan ni. Bukannya apa, masa kita kecil-kecil dulu dah puas berjalan-jalan dan bermain.



pintu gerbang taman rekreasi dan mini zoo kemaman


lihatlah gaya kanak-kanak riang.....suka tengok haiwan-haiwan di Zoo Kemaman..siap ajak lagi minggu depan datang sini..



Dari Kuantan dianggarkan lebih kurang 60km untuk ke Kemaman. Kami sekeluarga bertolak dalam jam 9.30 pagi dan dianggarkan sampai jam 10.15 pagi. Sebenarnya dah ingat-ingat lupa masa pergi dan balik kerana dah hampir sebulan ke sana. Bayaran untuk masuk ke zoo tersebut ialah untuk dewasa RM10.00 manakala untuk kanak-kanak 5 tahun ke atas ialah RM7.00.



Kebiasaannya kawasan zoo memang luas, tidak terkecuali dengan zoo Kemaman ni. Kami terpaksa naik keretapi yang disediakan untuk masuk ke dalam atau tempat tinggal haiwan-haiwan. Tapi tak sempat lah pula untuk ambil gambar masa di atas keretapi (ditarik menggunakan traktor)




penulis di hadapan zoo...


beruang yang sedang berlegar-legar dalam kandangnya...mungkin lapar kot

ini pak belang...ada 2 ekor sebenarnya..seekor lagi di sebalik batu..tak nampak pula dalam gambar ni


jambatan gantung di zoo ini, di bawah jambatan ni ialah kandang harimau...takut....tapi mencabar...anak-anak suka

dah penat berjalan-jalan tengok haiwan, masa untuk bermain...di dalam zoo ni banyak kemudahan yang disediakan...seperti tandas, surau, kedai runcit dan lain-lain lagi



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails