Anda mempunyai akaun blogger?

Saturday, November 20, 2010

KEMBALI KE KUALA TERENGGANU SELEPAS BERCUTI RAYA IDUL ADHA

Pada petang ini kami sekeluarga akan bertolak ke Kuala Terengganu yang akan melalui jalan Felda Sg. Aring -Tasik Kenyir. Tak sabar pula nak melihat keindahan sekitar Tasik Kenyir dan singgah di Santuari Gajah Sg Ketiar nanti. Rindu pula pada 3 ekor gajah yang pernah kami pegang dan bergambar bersama-sama beberapa bulan yang lepas semasa singgah di sini. Saya tidak dapat bayangkan pada tahun 2012 yang kawasan sekitar Tasik Kenyir yang biasa kami lalui ini akan menjadi kawasan bebas cukai. InsyAllah jika ada rezeki dapatlah merasa dan tidak sabar pula saya untuk merasai keadaan itu nanti.


Apabila melalui Jambatan Sultan Mahmud , Kuala Terengganu pula adalah perkara yang paling disukai oleh anak-anak saya kerana mereka dapat melihat muara sungai dan bangunan-bangunan di sekitar Kuala Terengganu dari atas jambatan ini. Saya sempat mengambil video kemeriahan anak-anak di dalam kereta semasa perjalananan kami ke Kuala Terengganu semasa melalui jambatan Sultan Mahmud tersebut beberapa bulan yang lepas.




inilah 3 ekor gajah yang ditempatkan di Santuari Gajah Sg Ketiar semasa singgah ke sini beberapa bulan yang lepas


keindahan sekitar Tasik Kenyir yang saya sempat rakamkan semasa berada di atas jalan raya beberapa bulan yang lepas




video keriangan kanak-kanak di dalam kereta semasa berada di atas Jambatan Sultan Mahmud


Kami akan berada di Kuala Terengganu selama 3-4 hari sebelum balik ke Kuantan semula kerana encik suami ada urusan kerja di Kuala Lumpur pula nanti. Dan kami akan kembali semula di Kuala Terenggau pada 28hb November pula untuk mengikuti Program Monsoon Cup di Pulau Duyong yang akan diadakan pada 30hb November hingga 5hb Disember 2010. Tidak sabar pula saya untuk melihat kemeriahan program yang bertaraf antarabangsa tersebut.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails