Anda mempunyai akaun blogger?

Tuesday, August 31, 2010

KEINDAHAN PANTAI AIR TAWAR, BESUT

Perjalanan kami sekeluarga dari negeri Kelantan ke Kuala Terengganu pada minggu lepas tidak disia-siakan begitu sahaja. Kami singgah di beberapa tempat yang menarik yang boleh dijadikan bahan untuk dimasukkan ke dalam blog ini. Antara kunjungan yang kami lakukan antaranya ialah ke Pantai Air Tawar. Pantai Air Tawar ini terletak di dalam daerah Besut dan terletak berhampiran dengan Bukit Keluang. Jika anda berada di pantai ini, anda akan dapat melihat secara sayup Bukit Keluang dari sini. Daripada pantai ini juga kelihatan Pulau Rhu Hentian yang pernah saya kunjungi beberapa tahun dahulu. Sesungguhnya pemandangan di sini mendamaikan kepada sesiapa sahaja yang berada di sini.


papan tanda ke Pantai Air Tawar


indahnya pemandangan pantai di sini, kelihatan Pulau Rhu Hentian dari sini


Pantai Air Tawar terkenal dengan keindahan pantainya dan tidak begitu asing lagi bagi penduduk setempat. Dengan kemudahan yang ada, ia kerap menjadi destinasi percutian keluarga selain menjadi tempat pilihan untuk menjalankan aktiviti kebudayaan dan sebagainya. Kemudahan astaka yang disediakan memudahkan pelbagai aktiviti dapat dilaksanakan. Di sini terdapat kemudahan seperti hotel, chalet, pondok telefon, gerai-gerai makanan, taman permainan kanak-kanak dan lain-lain.



antara kemudahan yang ada di sini antaranya Taman Rekreasi, Taman Awam, Pentas Rebana, Kedai-kedai makan, chalet-chalet dan lain-lain lagi


Pada setiap tahun kawasan peranginan ini sentiasa diadakan Pesta Kebudayaan dan Kesenian bagi menyambut kedatangan para pelancong kesini. Selain daripada itu, antara aktiviti yang boleh anda lakukan di sini adalah seperti perkelahan, mandi-manda dan bersiar-siar di persisiran pantai. Kawasan peranginan ini sebenarnya sudah lama wujud dan sentiasa dikunjungi oleh penduduk tempatan pada setiap petang dan hujung minggu ataupun pada musim cuti.


keriangan kanak-kanak berlatarkan pemandangan pantai yang indah sekali


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails