Anda mempunyai akaun blogger?

Thursday, December 9, 2010

PELBAGAI JENIS KUIH DAN MAKANAN PAGI DI KEDAI KUIH CHE' TAR

Terdapat sebuah kedai kuih yang menjual pelbagai kuih dan makanan pagi yang terdapat di kawasan bandar Kuala Terengganu yang saya suka singgah jika berada di sini. Kedai ini terletak berhampiran dengan Kedai Nasi Kerabu Fauzi yang pernah saya ceritakan di sini sebelum ini. Kedai ini berada di sebelah kedai percetakan banner dan berhampiran dengan lampu isyarat yang dinamakan Kedai Kuih Che' Tar yang beralamat 1020 A, Jalan Sultan Ismail, 20000 Kuala Terengganu serta nombor telefon kedai ini ialah 09-6240507. Kedai ini adalah berada di kawasan Kampung Kolam, Kuala Terengganu. Kedai ini turut menerima tempahan jika ada sesiapa yang ingin membuat tempahan pelbagai majlis.


banner yang diletakkan di dalam kedai ini


Jika anda ke kedai ini, anda pasti keliru untuk membeli kuih yang mana satu kerana semuanya nampak sedap sahaja. Selain daripada menjual kuih, di sini turut menjual pelbagai makanan pagi antaranya nasi lemak, nasi impit bersama sate, nasi dagang dan lain-lain lagi yang telah siap dibungkus.
Kebiasaannya jika saya ke sini, saya suka membeli bubur nasi untuk anak-anak, roti dan juga kuih muih antaranya temosa, karipap, kuih sekaya dan kuih lapis. Selain daripada itu, terdapat juga kuih tradisional antaranya hasidoh, jala emas, lompat tikam dan lain-lain lagi.



pelbagai kuih yang dijual di sini..nampak menyelerakan...


antara kuih yang saya akan saya beli untuk ahli keluarga


bubur nasi dan pelbagai kuih


roti dan juga pelbagai kek

nampak menarik jala emas dan kuih sekaya (saya tidak pasti apakah nama kuih ini)


selain kuih, pelbagai makanan pagi turut dijual di sini



Harga kuih di Kedai Kuih Che' Tar ini adalah berpatutan malah jauh lebih murah berbanding harga kuih yang dijual di tempat saya tinggal. Bayangkan buat masa sekarang dengan kenaikan harga barang, kedai ini masih menjual 4 biji kuih hanya RM1, berbanding di tempat lain hanya 3 biji untuk Rm1. Kebiasaannya saya akan membeli pelbagai jenis kuih untuk dimakan pada waktu pagi dan juga waktu petang kerana kuihnya tahan hingga ke petang hari.


1 comments:

Norhaizan Abd Kadir said...

rugi jika anda tidak singgah kat kedai ni...kuihnya sedap dan murah pula tu....sudah nak dpt harga mcm kedai ini d zaman yg brg mahal2 belake..:)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails