Anda mempunyai akaun blogger?

Friday, November 12, 2010

ESOK KE KEMAMAN JALAN-JALAN CARI MAKAN


Esok adalah hari yang ditunggu-tunggu oleh saya kerana pada hari esok kami sekeluarga akan ke Kemaman, Terengganu untuk makan satar, otak dan pais di Kedai Che Wan yang sedap tu. Berkecur pula air liur bila buka balik artikel yang saya masukkan ke blog ini sebelum ini yang menceritakan tentang "Makan Satar, Otak-otak dan Pais di Kedai Che Wan" yang menceritakan keenakan makanan itu. Jika pembaca tidak biasa atau tidak pernah tahu kewujudan kedai ini, sepatutnya anda singgah dan rasainya sendiri. Mungkin setiap orang mempunyai citarasa yang berbeza dari segi makanan kegemaran.


inilah rupa otak-otak yang sedap tuh..


Kebiasaannya makanan ini akan menjadi sedap jika sumber ikan yang digunakan segar dan ramuan rempahnya juga. Seperti yang saya ceritakan sebelum ini, saya sukakan satar dan otak-otak di kedai ini kerana lembap dan tidak terlampau kering serta rempahnya yang sesuai dengan citarasa saya. Selain daripada satar dan otak-otak dikedai ini turut menjual pulut bakar, keropok lekor, keropok keping, ikan dan sotong goreng, nasi air, mi sup dan lain-lain lagi.



Jika ada antara ahli keluarga yang tidak menggemari satar dan otak-otak, bolehlah minta makanan lain di sini. Kebiasaannya makanan untuk anak kecil saya ialah nasi air. Manakala anak yang lain, selain daripada satar dan otak-otak serta pais, keropok goreng turut diminta. Em tak kenal apa itu pais?...jika nak kenal sila ke artikel sebelum ini yang pernah saya ceritakan tentangnya. Dan jika anda tidak tahu di manakah kedai ini terletak, kedai ini adalah laluan untuk ke Pantai Teluk Mak Nik. Selamat berhujung minggu....


5 comments:

qamarguyz said...

salam ziarah..
jemput sinGgah umah..
dekat kuala kemaman tu jew, tepi jalan..
tak sampai 3minit dr gerai Che Wan tue..hehe

Norhaizan Abd Kadir said...

oh ye ke?..boleh la kenal blogger qamaeguyz ni...dok kemaman rupanya

Branded Factory Price said...

ni kt kemaman ek??

Norhaizan Abd Kadir said...

betul kat kemaman....

H.A said...

warung aziz satar pon tak kurang hebatnye....sedap gak :)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails