Anda mempunyai akaun blogger?

Monday, November 8, 2010

KARNIVAL MONSOON SEMPENA PERTANDINGAN MONSOON CUP 2010


JIka anda berada di sekitar bandar Kuala Terengganu pasti akan terlihat banner Karnival Monsoon sempena pertandingan Monsoon Cup 2010 ini. Saya sempat mengambil gambar banner tersebut yang diletakkan berhampiran lampu isyarat sekitar bandar Kuala Terengganu semasa cuti umum sempena perayaan Deepavaali baru-baru ini. Karnival Monsoon ini akan diadakan bermula 30hb November sehingga 5hb Disember 2010 di Ri-Yaz Heritage Marina & SPa, Pulau Duyong. Kepada pembaca yang tidak pasti di manakah lokasi Ri-Yaz Heritage Marina & Spa,Pulau Duyong ini terletak bolehlah klik di sini untuk ke google maps.



banner yang diletakkan berhampiran lampu isyarat di sekitar bandar Kuala Terengganu.

Daripada maklumat pada banner tersebut, terdapat pelbagai aktiviti yang menarik menanti kita semua. Antara aktiviti tersebut ialah Konsert, Sukan Rakyat, Aktiviti bersama artis, Permainan tradisional, Zon peminat monsoon, PenampilanUpin & Ipin, Pertandingan memancing dan Pertandingan mewarna bagi kanak-kanak. Karnival ini tidak mengenakan bayaran kepada pengunjung dan semua boleh mengikuti aktiviti yang akan diadakan nanti.



Kebetulan program ini akan berlaku semasa musim cuti sekolah, jadi dapatlah kami sekeluarga meluangkan masa menyaksikan pertandingan kapal layar di Monsoon Cup yang bertaraf antarabangsa ini. Malah sebahagian besar aktiviti yang diadakan semasa Karnival Monsoon ini bersesuaian dengan kanak-kanak, pasti anak-anak saya tidak rasa bosan semasa berada di sini nanti. Saya telah melihat jadual penuh Monsoon Cup 2010 yang boleh didapati dalam laman web Monsoon Cup iaitu http://www.monsooncup.com.my/



Oleh itu, kami sekeluarga akan cuba untuk menempah bilik di Ri-Yaz Heritage Marina & Spa semasa program ini berlangsung dengan menggunakan pakej hadiah pertandingan blog pelancongan Terengganu 2010 yang diterima penulis baru-baru ini. Selain daripada itu, hadiah ini merupakan hadiah ulang tahun perkahwinan kami yang ke - 8 pada 1hb Disember 2010.


Jadi selain daripada menyaksikan program ini, dapatlah kami menyambut hari ulang tahun perkahwinan kami di Kuala Terengganu nanti. Sebenarnya amat berbaloi usaha saya selama ini kerana selain daripada menerima hadiah yang ditawarkan, saya juga dapat penginapan percuma sempena hari ulangtahun perkahwinan kami. Sesungguhnya sepanjang tahun 2010 ini adalah perkara yang amat bermakna kepada kami sekeluarga.


Semoga kami berjaya untuk mendapatkan bilik semasa program ini berlangsung kerana semestinya ramai pengunjung samaada dari dalam dan luar negara akan berkampung di sini untuk mengikuti pertandingan atau menyaksikan pertandingan kapal layar yang berprestij tersebut.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails