Anda mempunyai akaun blogger?

Thursday, November 4, 2010

PANGGUNG TERBUKA DI TERENGGANU INTERNATIONAL ENDURANCE PARK

Sebenarnya dalam beberapa hari yang lepas ingin saya mengemaskini blog ini dengan satu program yang menarik yang akan berlaku di Terengganu International Endurance Park, Lembah Bidong pada 5 November hingga 6 November 2010 tetapi sibuk pula dengan memasukkan artikel tentang majlis penyampaian hadiah pertandingan blog ini pula. Akhirnya niat saya dilupakan begitu sahaja, sehingga hari ini apabila semak kembali gambar-gambar di dalam telefon bimbit yang diambil sebelum ini barulah saya terperasan tentang program ini. Gambar ini diambil semasa kami sekeluarga berada di Kuala Terengganu pada minggu yang lepas.


banting yang digantung di sekitar Bazaar Warisan dan Pasar Payang


Banting tentang PANGGUNG TERBUKA banyak digantung di sekitar kawasan laluan ke Bazaar Warisan dan Pasar Payang. Daripada gambar yang digantung tersebut terdapat beberapa gambar artis daripada luar negara antaranya Jackie Chan, Shahrukh Khan dan lain-lain lagi. Mungkin filem daripada pelakon-pelakon tersebut yang akan dimainkan semasa program ini berlangsung. Selain daripada dapat melihat pertandingan kuda lasak dalam Sultan’s Cup Terengganu Endurance Challenge 2010 yang akan berlangsung pada 5 November hingga 7 November 2010, kita turut dapat melihat wayang di Panggung Terbuka juga di sini.


Jika anda merupakan pengunjung yang tidak pernah sampai ke TIEP, tempat ini sebenarnya berada di sebelah SMK Lembah Bidong, Setiu dan berada di laluan jalan Kuala Terengganu - Kelantan. Klik ke google maps untuk memastikan di manakah lokasi TIEP. Sebenarnya mungkin di dalam google maps masih belum diletakan pointnya lagi, saya hanya menggunakan SMK Lembah Bidong sebagai point kerana TIEP hanya bersebelahan dengannya.


Di kawasan sekitar di sini terdapat beberapa tempat penginapan yang boleh anda bermalam antaranya Merang Suria Resort, Aryani Resort Sdn Bhd dan Sutra Beach & Spa. Pasti berbaloi jika anda datang ke program seperti ini kerana selain itu dapat melawat ke beberapa tempat menarik di kawasan sekitar di sini antaranya Pantai Rhu Sepuluh dan juga cuba rasai sendiri kelazatan makanan laut seperti Ikan Celup Tepung, sotong celup tepung, udang celup tepung di sekitar laluan pantai ini.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails