Anda mempunyai akaun blogger?

Sunday, December 19, 2010

10,000 SERBU GIANT BANDAR BARU KIJAL

Saya terbaca satu artikel keluaran Harian Metro pada hari Sabtu (18 Disember 2010) yang telah mengeluarkan satu artikel tentang Giant Bandar Baru Kijal yang baru dibuka pada dua hari yang lepas telah diserbu oleh penduduk sekitar seramai 10,000 orang. Penduduk sekitar dalam daerah dan juga termasuk dari Dungun dan Hulu Terengganu menyerbu pasar raya berkenaan sempena pembukaan promosinya.


Giant Superstore Kijal


keratan artikel Berita Harian Metro, klik di sini untuk ke Harian Metro online


Gedung membeli belah itu yang dirasmikan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said mendapat sambutan luar dugaan apabila berjaya mencatat hasil jualan melebihi setengah juta ringgit semalam. Selain daripada lokasinya yang strategik dan konsep harga rendah dan penawaran pelbagai pilihan barangan menjadi faktor kepada sambutan yang menggalakkan itu. Sila tekan di sini untuk melihat lokasi Giant Bandar Baru Kijal.




semasa perasmian - sumber dari TEGANUKITA


Pasar raya Giant itu merupakan cawangan ketiga di negeri ini setakat ini selepas kewujudan Giant di Padang Hiliran, Kuala Terengganu dan pasar raya TMC di Mesra Mall dekat sini. Pengarah Bahagian Makanan, GCH Retail (M) Sdn Bhd iaitu Ian Cruddas berkata selain memberi nilai hebat kepada pelanggan kami, syarikat ini juga komited untuk memajukan kehidupan rakyat Malaysia dengan khidmat komuniti di sekitar kawasan operasi mereka. Selain daripada itu juga, Cruddas juga berkata Giant sentiasa bersedia memasarkan barangan keluaran pengusaha industri kecil dan sederhana tempatan yang berupaya mengeluarkan produk berkualiti.


Pembangunan di tanah kawasan ini ialah seluas kira-kira 160 hektar yang membabitkan kos keseluruhan kira-kira RM100 juta, turut menarik perhatian sebuah gedung tekstil terkenal untuk membuka cawangannya di lokasi ini.



Dengan pembukaan pasaraya sebegini dan gedung tekstil yang tidak lama akan dibuka di sini nanti akan membangunkan ekonomi daerah Kemaman dan umumnya untuk negeri Terengganu. Sesungguhnya berbaloi jika ke Terengganu kerana selain daripada tempat-tempatnya yang menarik, dapat pula membeli belah dengan harga yang murah dan tidak perlu ke tempat yang jauh-jauh. Pastinya anda akan berkata "Terengganu di hatiku".


3 comments:

Norhaizan Abd Kadir said...

on the way ke Kuala terengganu esok kena singgah sini ni...:)

FOOTPC said...

akhirnya....ada gak Giant kat area sini..senang sikit nak shopping..location pun stretegik gak..jauh daripada bandar..

Norhaizan Abd Kadir said...

ye betul irwan....so penduduk area kemaman x payah nak berjalan jauh ke Kuala Terengganu @ ke Kuantan nak shopping ke Giant..:)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails